ANA SAYFA

GENEL BİLGİLER

  • Etkinlik, 18-20 Ekim 2024 tarihleri arasında İzmir Bakırçay Üniversitesi Seyrek Kampüsü'nde gerçekleştirilecektir.
  • Etkinlik kontenjanı, tıp fakültesinde aktif lisans öğrenimi gören 30 bilim insanı ile sınırlıdır.
  • Etkinlik ücretsiz olup, TÜBİTAK-BİDEB 2237-A 1129B372400465 No.lu proje ile desteklenmektedir.
  • Katılımcıların tercihen şehir, kurum, dönem vb. olarak dengeli seçimine dikkat edilecektir.
  • Etkinliği başarıyla tamamlayan adaylara sertifika verilecektir.
  • İzmir dışından katılımcılar için ilgili program usul ve yönetmelikleri ile proje bütçesi kapsamında sınırlı destek sunulacaktır.
  • Etkinlik kapsamında öğlen ve akşam yemegi, sabah ve öğlen oturum aralarında su, çay ve kuru pasta ikramı gerçekleştirilecektir.
  • İzmir dışından katılımcılar için Bakırçay Üniversitesi Seyrek Kampüsü E Blok ve Yabancı Diller Meslek Yüksekokulu Binalarında bulunan misafirhanemizde konaklama imkanı sunulacaktır.

 

Etkinliğin Amacı

Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu ülkemizin bilim ve teknoloji alanında uluslararası düzeyde söz sahibi olmasında önemli rol oynayan en üst düzeydeki kurulumuzdur. Bu bağlamda, bilim ve teknoloji alanında özellikle de öncelikli alanlardaki ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda AR-GE faaliyetlerini belirleyerek gerekli politikaları oluşturmaktadır. Bu politikalar doğrultusunda sağlık alanında TÜBİTAK ve TÜSEB gibi kamu kurum ve kurulları üzerinden sağlık alanındaki AR-GE projeleri için çağrılar açılmakta ve projelere fon sağlanarak destek olunmaktadır. Küresel olarak bakıldığında bilim-kültür-sanat-ekonomi alanlarında bilimsel ve akademik alt yapılı bireylerden oluşan toplumların inovasyon açısından daha başarılı oldukları görülmektedir. Çok yakın zamanda tüm dünyayı etkileyen Covid-19 pandemisi gibi sağlık alanındaki birçok ciddi sorunun başarılı bir şekilde üzerinden gelinmesinde ülkemiz gibi bilimsel ve akademik temalı toplum anlayışı etkili olmuştur. Bu nedenle, oldukça yoğun eğitim gören ülkemizdeki Tıp Fakültesi öğrencilerinin normal eğitim süreçlerinin yanında bilimsel ve akademik yönden de yetişmelerini ve gelişmelerini sağlamak son derece önemlidir.

Düzenlenmesi planlanan bu mevcut eğitim etkinliğinde Tıp Fakültelerinde eğitim gören lisans düzeyindeki öğrencilerin bilimsel kurgu, bilimsel hipotez oluşturma ve bilimsel araştırma projesi hazırlama konularında bilgi sahibi ve beceri olmaları amaçlanmıştır. Ayrıca, eğitim esnasında ortaya konulacak bir fikrin uygulamalı olarak projelendirilerek sistematik bir bilimsel araştırma sürecinde test edilmesine ve “2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı” proje önerisinin hazırlanmasına yönelik bilgi ve uygulama becerileri kazanmaları hedeflenmiştir.

 

Etkinliğin Kapsamı

“Tıp Fakültesi Öğrencileri Yönelik Akademik Beceri ve Proje Hazırlama Eğitimi" etkinliğinin kapsamı, tıp fakültelerinde eğitim gören öğrencilerin bilimsel bir fikri proje önerisi haline getirme becerilerini geliştirebilecek teorik ve uygulama derslerinin tecrübeli eğiticiler tarafından aktarılmasıdır. Etkinlikte bilimsel araştırma sürecinde araştırma sorusu ve hipotez geliştirme konularının yanı sıra, kaynak tarama, bilimsel makale analizi, özgeçmiş hazırlama, sunu yapma, TÜBİTAK destekleri, 2209-A form içeriğinde yer alan bölümlerde ve proje sonuç raporunda ne tür bilgilerin yer alması gerektiğiyle ilgili teorik ve uygulama dersleri yürütülecektir. Bu kapsamda ayrıca, nitelikli bilimsel araştırma yapma ve yaygın etkisi yüksek proje hazırlama stratejileri irdelenecektir.

Kursta toplamda 30 katılımcının yer alması planlanmıştır. Etkinliğin teorik dersler yanında uygulama derslerine özel bir önem verilmiştir. Uygulamalar için toplamda 5 grup oluşturulacaktır. Gruplarda yer alacak katılımcıların farklı sınıflardan ve farklı üniversitelerden oluşturulmasına özen gösterilecektir. Bunun sonucunda öğrenci gruplarının heterojenitesi ve bilimsel konularda ortak proje önerisi ve düşünce sistematiği geliştirebilmeleri için ortam sağlanacaktır. Bu derslerde gruplar hazırladıkları konuları sunacaklar ve bu sunuların ardından önce öğrencilerin sonra da eğiticilerin bireysel düşüncelerini ifade etmeleri sağlanacaktır. Bu durum, bir konuda farklı düşüncelerin ortaya konarak konunun daha iyi şekillenmesine imkân verecektir.